Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszym najnowszym tekstem, który ukazał się w specjalnym wydaniu „Strefy Biznesu” przy okazji rankingu na Złotą Setkę województwa Łódzkiego. 📰
Nasi specjaliści opracowali 8 punktów, o których warto wiedzieć chcąc kompleksowo zabezpieczyć firmę w 2023 roku.
Oto parę z nich:
W ostatnich latach rynek ubezpieczeń zmienia się w bardzo szybkim tempie. W Polsce doszło do dużej liczby fuzji i przejęć wśród towarzystw ubezpieczeniowych (m.in. przejęcie AXA przez Uniqa, AVIVA przez Allianz czy Concordii przez Generali). Co to znaczy dla klienta? Zmniejszenie konkurencji i podaży na rynku, a co za tym idzie trudności w lokowaniu ubezpieczenia mienia dużej wartości, wzrosty składek i coraz bardziej restrykcyjne podejście do oceny ryzyka. Ubezpieczyciele coraz częściej unikają samodzielnego zaangażowania i konstruują umowy koasekuracyjne, czyli porozumienia ubezpieczycieli zawierane w celu wspólnego pokrywania szkód dużych rozmiarów. Proces tworzenia takich umów ubezpieczenia, staje się jednak coraz trudniejszy i wymaga zaangażowania doświadczonego brokera.
Brak inflacji w poprzednich latach nie wymagał, aż tak dużego przywiązywania uwagi do corocznej waloryzacji sum ubezpieczenia mienia i OC. Jednak realia życia w warunkach wysokiej inflacji wymuszają przyjrzenie się wcześniejszym polisom, dokładne oszacowanie wartości ubezpieczanego majątku i aktualizację sum ubezpieczeń. Wysokie ryzyko niedoubezpieczenia mienia, wynika ze znaczących wzrostów cen materiałów, usług, maszyn i urządzeń oraz zmiany kursów walut. Przy niedoubezpieczeniu mienia, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w razie jego zniszczenia, uzyskane odszkodowanie nie pozwoli na jego odtworzenie, a w niektórych sytuacjach dodatkowo może skutkować zastosowaniem przez ubezpieczyciela zasady proporcji przy wypłacie odszkodowania. Obecnie koszt odtworzenia zniszczonego obiektu, potrafi być o 100% wyższy niż koszt poniesiony na jego budowę przed rokiem 2020.
Dostrzeżony przez Ubezpieczycieli wzrost zagrożenia pożarowego związany z instalacjami fotowoltaicznymi wynika z kilku czynników m.in. szybko rozpowszechniającej się mody na instalacje, niewystarczającego nadzoru (brak powiadomień Straży Pożarnej) czy prowizorycznego montowania często wątpliwej jakości podzespołów, skutkujących szybszym zużyciem eksploatacyjnym. Czynniki te bezpośrednio wpływają na ryzyko wystąpienia pożaru obiektu, a pośrednio również na cenę ubezpieczenia dla przedsiębiorcy. Przed rozpoczęciem rozmów z dostawcą instalacji warto skontaktować się z doświadczonym brokerem ubezpieczeniowym, który powinien uwzględnić taką inwestycję w ocenie ryzyka i w rozmowach z ubezpieczycielami.
➡ Cały artykuł znajdziesz pod linkiem – https://www.quantum-broker.pl/wp-content/uploads/2023/10/Strefa-Biznesu-Quantum.pdf
➡ Całe wydanie Strefy Biznesu można znaleźć pod linkiem – https://www.prasa24.pl/gazeta/strefa-biznesu-lodz/